MotoGP Hírek - Paulo Ciabatti: „Jövőre újra megpróbáljuk csökkenteni a lemaradásunkat”

Készült: 2013.december.04 08:02 Készítette: Lipták Melinda Írta: Balogh Tamás Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

A Ducati idén sem tudta megváltani a világot a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájában: a bolognai márka versenyzői rendre a Hondák és a Yamahák mögött csatáztak, nem egy alkalommal csak egymás ellen. Paulo Ciabatti, az olaszok projektigazgatója a motogp.com oldalnak nyilatkozva beszélt az idei évről és a 2014-es várakozásokról.
Nagyon reménykedtek a Ducatinál 2013 elején, ám a csoda idén sem következett be: pilótáik idén sem tudták odaverekedni magukat az élmezőnybe, legtöbbször esélyük sem volt felvenni a harcot a Yamahákkal és a Hondákkal szemben. A következő évadnak azonban újult erővel vágnak neki: Bernard Gobmeier helyett már az Apriliától leigazolt Gigi Dall’Igna lesz a Ducati Corse főigazgatója, a gyári csapatnál a 2006-os világbajnok Nicky Haydent Cal Crutchlow váltja, míg a Pramac Racing által szerződtetett Yonny Hernandez révén az új, a CRT-ket felváltó „Open”, azaz „Nyílt” kategóriában is képviseltetik magukat. A motogp.com Paulo Ciabattival, a Ducati MotoGP projektjével vezetőjével beszélgetett a 2013-as szezonról és a jövőt illető várakozásokról – az interjút most mi is változtatások nélkül közöljük olvasóinkkal:

- Paulo, nagy reményekkel vágtatok neki 2013-nak. A csapathoz érkezett Bernard Gobmeier, ahogy Andrea Dovizioso is, s arról beszéltetek, hogy „fejlődés lesz, nem forradalom”. Azóta a motor fejlődött, de olyan gyorsan történt ez, ahogy reméltétek?
- Nem, nyilvánvalóan nem. A szezon elején arra számítottunk, hogy képesek leszünk csökkenteni a lemaradásunkat az elejéhez képest, s talán az idény végén már dobogó közeli helyekért harcolhatunk. Ez nem történt meg. Nagyon keményen dolgoztunk a motor fejlesztésén, de bármilyen új sajátosságot adtunk a géphez, nem tűnt úgy, hogy javítani tudunk a köridőinken. Végül ez egy kiábrándító évad lett mindkét pilótánk számára: mindketten folyamatosan keményen próbálkoztak az utolsó fordulóig, de az eredmények nem úgy alakultak, ahogy arra számítottunk.

Most ismét újrakezdjük a dolgokat az új szezonra. Van egy új versenyzőnk Cal Crutchlow személyében, aki Nicky Haydent helyettesíti, s a Ducati Corse-nak is új főnöke Gigi Dall’Igna révén, aki óriási tapasztalattal rendelkezik motorversenyzés terén. Újra nagyon keményen fogunk dolgozni, hogy ismét faragjunk a hátrányunkból az élmenőkhöz képest.

- A szezon során az évközi fejlesztőmunka részeként több alkalommal láthattuk Michele Pirrót versenyezni az úgynevezett „laboratóriumi motorral”. Gondolod, hogy annak ellenére, hogy az eredmények nem igazán jöttek, segített a fejlesztésben?
- Biztosan. Michele nagyszerű munkát végzett, s egyben sokat is, ami azt illeti: sok napot eltöltött Mugellóban és Misanóban, újdonságokat tesztelve a motoron. Terveztünk néhány szabadkártyás indulást, de egy kicsivel több futamot teljesített, mert sajnos Ben Spies sérült volt, így Michele őt helyettesítette a Pramac csapatnál. Számos különböző dolgot kipróbáltunk és teszteltünk. Tény, hogy rengeteg információnk és adatunk van, amit elemezhetünk télen. Noha ez nem mutatott nagy hatást a jelenlegi motoron, nyilvánvalóan sok dolgot tanultunk Michele-nek és a fejlesztőcsapatnak köszönhetően.

- A következő idényt illetően tudjuk, hogy Yonny Hernandez a 2013-as géppel fog versenyezni, de az „Open” kategóriában (kötelezően a Magneti Marelli ECU szoftverjét kell használniuk, míg versenyenként 24 liter üzemanyagot használhatnak majd el), míg Andrea Iannone gyári motoron fog ülni. Mi az oka annak, hogy Yonny a 2013-as géppel fog menni?
- Úgy tűnik, a Dorna a jövőben az egyszerűsített szoftverek felé fog elmozdulni. Lehetőségünk volt eldönteni, hogy a Pramac második pilótája ezt a fejlesztést használja-e: a Honda ezt fogja tenni a produkciós RCV1000R-es gépével, s a Yamaha is a Forward Racing esetében, szóval számunkra ez egy jó módja, hogy tapasztalatot szerezzünk az új szoftverről, s remélhetőleg tudunk segíteni a fejlesztésében is. Úgy tűnik, előbb-utóbb hozzá kell szoknunk az ilyesmihez, szóval jobb, ha készen állunk.

- Számos jó kis csatát láthattunk Cal Crutchlow-tól és Andrea Doviziosótól 2012-ben, amikor csapattársak voltak a Monster Yamaha Tech3 csapatnál, s emellett Andrea és Nicky Hayden is számos alkalommal összecsapott idén. Még több hasonlóra számítasz Andreától és Caltól 2014-ben is?
- Természetesen szeretnénk, ha a versenyzőink néha egymás ellen harcolnak – nyilvánvalóan olyan hibák nélkül, amit Nicky és Dovi között láthattunk Indianapolisban, de keményen nyomták, szóval elfogadtuk a dolgot. A lényeg, hogy a többi motorossal harcoljanak, s közelebb legyünk a mezőny elejéhez – ez az, amit szeretnénk elérni.

Belépés